Tisdag

Igår somnade jag ganska tidigt, om jag inte minns fel så tror jag klockan var runt halv elva när jag slöt mina ögon för dagen? Helt slut var jag. Vi såg iaf en intressant film igår;


In Time

Jag tyckte filmen var bra! Är bra sugen att berätta vad den handlar om men då förstör det hela filmen för er som inte har sett den, så jag tycker ni ska se den, riktigt sevärd! ;) 


Vaknade klockan åtta imorse, pigg som jag inte har varit på länge. Lät M ligga kvar i sängen och sova lite extra medans jag gick ner och tog mig en lång skön dusch, gjorde inpackning i håret också. Mmh håret luktar så gott :) Känner så stor skillnad på mitt hår nu till skillnad mot hur det var förut. Jag var en sån person som alltid färgade håret förut, tror jag var runt 12-13 när jag färgade håret första gången. Hur kunde man göra det misstaget? Önskar att det var någon som hade stoppat mig innan, man lär sig av sina misstag. Jag har ju alltid varit blond, hur kunde jag färga bort den naturliga hårfärgen mot en brun färg? Sen var det ju kört, tror nog jag haft nästan alla olika färger i håret, har till och med haft mörklila hår, men det var läckert! Hur kunde mitt hår inte ramla av egentligen? Som jag slet ut det, plattade håret varje dag, om inte två gånger om dagen ibland. Shiiit! Alla gånger man har blonderat det sen färgat om det, så har det gått om och om igen. Men nu kan jag lova er, aldrig mer.

Idag så har jag nästan min naturliga hårfärg i hela håret. Har ju slutat färga håret nu och sköter om det så gott som det bara går och man märker så stor skillnad. Det växer ju så mycket bättre nu och jag börjar inse att jag börjar få rätt långt hår nu igen, tack för det som jag har väntat! "utväxten" eller vad man ska säga, min naturliga hårfärg är ju mer än i halva håret, sen är det ju kanske en liten bit som är senaste hårfärgen som jag duttade i men det smälter ju in så bra vilket gör det ännu bättre, håret ser så naturligt ut! Klippte topparna i december och nu i februari är det dags igen, trodde det inte skulle funka om man gjorde det var 3e månad men det gör det, till min stora förvåning. Man lär sig av sina misstag, jag ska aldrig vara så elak mot mitt hår igen! 



Idag bjuder dagen på som så att jag ska släppa av M inne i stan vid ett tiden för att han ska iväg på något möte medans han gör det så ska jag åka runt till fyra utvalda ställen och lämna cv + personligt brev för ansökan om sommarjobb. Hoppas hoppas! Efter det så åker jag nog till shoppingcentret och kikar lite eller ner på stan medans jag väntar på M. När han är klar så ska vi troligtvis till IKEA och köpa en tvbänk, men vi får se. Shit det närmar sig ganska fort nu! På fredag kan vi ju vara påväg till mora för en snabbvisit för att hämta alla flyttgrejer sen är det flytt som gäller. Men, det kan ju hända att jag inte får nyckeln på fredag vilket jag är beredd på också, så antingen i helgen eller helgen efter blir det flytt, men vi hoppas ju på denna ;) 

Ska ta kort på hela lägenheten invändigt innan det kommer in massa möbler där, kan vara roligt att ha såna bilder, sen ska jag ju självklart ta bilder när allt har kommit i sin ordning också! Men det ska bli kul, trodde aldrig att jag skulle få vara med om detta :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback