Sunday

Mamma åkte hem igår, riktigt tråkigt :( Men hon kommer hit i mars igen så det känns okej :) Har haft det trevligt när hon var här så det känns ganska tomt nu hehe.. 

Skulle egentligen jobba kort kväll ikväll men fick lov att avstå det pga när jag jobbade igår så halkade jag och slog i knäskålen så det känns inte alltför skönt just nu så ringde och bokade av mig eller vad man ska säga. Mår inte riktigt bra känner jag, hoppas bara inte man blir sjuk nu mitt i allt också, låg och sov en stund tidigare idag, har huvudvärk och riktigt ont i hela kroppen, svettas som en tok men det är inte ens varmt? Lyckat.

I fredags så bjöd jag mamma på lite god mat och efterrätt;

Pestofylld kyckling med sesamfrön, fetaost, lite ris och egengjord chilisås
Man skär ett snitt i kycklingfilén och brer på grön pesto och strör på sesamfrön på kycklingen. Sen har man det bara i ugnen på 250 grader i ca 20-25 minuter (ta ut och skär ett snitt och se så den är klar). Hur enkelt som helst och så jäkla gott, min nya favorit, mumma!

Såsen har jag gjort efter egen hjärntänkande eller vad man ska säga, lite matlagningsgrädde, creme fraiche och chilisås och kryddor efter behag. Man kan även byta ut riset mot grönsaker :) 



Vit chokladmousse som efterrätt, varningvarning det är fruktansvärt gott! ;)

Här nedan har ni receptet på det;
http://www.arla.se/default____17653.aspx?recipeid=15536





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback